IHT-TS 3 Martínkovice

08.07.2015 09:50

první trial na nejvyšší úrovni v Martínkovicích byl skvělý i smutný zároveň :-)

Vyrazili jsme ve 3 ráno, v 6 hodin nastoupili na prohlídku parkuru, paní rozhodčí byla skvělá, spravedlivá ale i přísná jak to u trojek má být. Ovečky byly tento den skotačivé ale zvladatelné, pokud je pes nerušil. Nastoupili jsme třetí v pořadí, Rosi krásně a klidně vyvedla ovce před košár, jenže!když jsem šla zavřít branku, ovce se rozhodly, že půjdou za zbytkem stáda a utekly k místu, kde se ovce vyměňovaly, Rosi je bohužel už nestihla otočit (MOJE chyba-poslala jsem ji pozdě-zabrzdila ji a až pak poslala a zaobírala se zavřením branky) a v této chvíli nejmenší jehně skočilo do plotku ke zbytku stáda, já ho viděla a tak jsem se zeptala rozhodčí, zda mám pokračovat...rozhodčí řekla ano (nevěděla jsem, že rozhodčí nic neviděla). Tak jsme šly dál (na lavičce se rozjela diskuze o tom, že mám být diskvalifikována a je to proti řádu) směrem k brance, kde proběhlo zastavení stáda a chycení označené ovce, vše OK. Dále se prošlo trychtýřem na drive, Rosi chvíli trvala na tom, že půjde okolo trychtýře jako já, ale nakonec pochopila a krásně je sama protlačila ven. Dále se šlo vyznačeným vchodem do zapasení, stabilizace stáda, odložení psa na hranici a cca 60 m odchod psovoda na outran. samozřejmě ihned po tom, co se Rosi zvedla na můj povel a šla ke mě, ovce se rozhodly, že čekat nebudou a vzali roha podruhé směr stejné místo jako předtím, jenže to už Rosi vystřelila ode mě a krásně je inteligentně nasměrovala ke mě zpět (za to jsme dostali extra pochvalu :-) ) dále jsme tedy šli na místo určené pro stopku dvěma ostrými otočnými body(Rosi krásně na dálku vykryla rohy)-vše OK, poté průchod kolem traktoru-ovce se tlačili znovu přede mě pryč, ale naštěstí se je podařilo stáhnout aby je ani psa traktor nepřejel a zastavit stádo na konci "cesty". Poslední etapou byl drive přes branku, tady Rosi zafungovala na 120 % a i když se ovce zase tlačili směr zbytek stáda, vykryla je v drivu a protlačila brankou a za brankou zamezila útěk a počkali na mě :) Poslední fází byl košár, který tak tak vyšel-ovce se zase okamžitě rozběhli ale Rosi je vykryla bokem a krásně tam vběhli bez ztráty.

Takže co z toho vyplývá? Rosi je borec, já jí to stále kazím (věřím ji kdy nemám a nevěřím když mám :-) ) a tentokrát místo krásných 125bodů ze 150b (na výborně 83 %) jsme dostali DISK (kvůli té ovci, na kterou bylo upozorněno po běhu protestem), každopádně my to neděláme pro pohár ani sbírání nějakých bodů, ale pro PASENÍ jako takové a Rosi dokazuje každý závod, že PASE, ne jen poslouchá povely psovoda nebo bezmyšlenkovitě lítá kolem ovcí a řve, jaká může být větší pochvala a úspěch? :-) Začínám si pomalu utvářet na pasení vlastní názor, ale ten si nechám pro sebe :-)